مراقبت های پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، این چند نکته ساده را امتحان کنید

دوش آب گرم ممنوع

آب داغ می تواند روغن های طبیعی بدن را که به عنوان مانعی روی پوست شما عمل می کنند، از بین ببرد. این سد چربی بسیار مهم است، زیرا به جذب رطوبت مورد نیاز کمک می کند و پوست شما را هیدراته، نرم و صاف نگه می دارد. بهتر است از دوش آب گرم اجتناب کنید و به جای آن دوش آب ولرم بگیرید. حمام خود را به حداکثر 5 تا 10 دقیقه محدود کنید. وقتی از حمام بیرون آمدید، به آرامی پوست خود را خشک کنید و بلافاصله از لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید.

از شوینده های ملایم استفاده کنید

برای شستشوی پوستتان از محصولات فاقد شوینده های صابونی استفاده کنید. شوینده های دارای سولفات میتوانند پوست شما را به مرور خشک و دهیدراته کنند. محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی مانند آلوئه ورا باشند که به تسکین و لطافت پوست کمک می کند. به یاد داشته باشید که اثرات پاک کننده را از پوست خود کاملاً پاک کنید ماندگاری محصول می تواند باعث خشکی و خارش شود.

حفاظت کلیدی است

آسیب های ناشی از اشعه های UVA و UVB نه تنها پوست ما را می سوزاند، بلکه پیری پوست را تسریع می بخشد. علائم پیری مانند خطوط ریز ،چین و چروک، لکه های تیره، زبری و خشکی پوست از زیبایی های صورت ما می کاهند . استفاده از محصولات ضد آفتاب در تمام نه تنها در تابستان بلکه در تمامی فصول سال بسیار مهم است.

اصلاح صورت

تراشیدن صورت در آقایانی که پوست خشکی دارند میتواند باعث التهاب و تحریک پوست شود. هر بار که تیغ را روی پوست خود می‌تراشید، نه تنها موهای زائد را از بین می‌برید، بلکه روغن‌های طبیعی پوست خود را نیز از بین می‌برید. بهترین زمان برای اصلاح بعداز حمام است، زیرا موهای صورت شما نرم تر و انعطاف پذیرتر بوده. اطمینان حاصل کنید که تیغ شما تیز است تا از تحریک پوستتان جلوگیری کنید. همیشه از کرم یا ژل موبر استفاده کنید، از افترشیوهای مبتنی بر الکل استفاده نکنید ، زیرا باعث تشدید خشکی پوست شما می شود.

مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن

اگر پوست شما خشک و دهیدراته است، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده بسیار مهم است. بهتراست بلافاصله پس از حمام یا دوش گرفتن در حالی که پوست شما هنوز رطوبت دارد از لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده ی مداوم از لوسیون های دورچشم را نیز جدی بگیرید. حتماً پس از هربار شستشوی دست ها ، از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

هیدراته بمانید

اکنون که درباره مرطوب شدن پوست بحث کردیم، به یاد داشته باشید که نوشیدن آب در طول روز بدن و پوست شما را هیدراته نگه می دارد.

جدول محتوایی